Massør / Massasjeterapeut på Fokusklinikken?

Massasje brukes til behandling av muskulær stivhet og ubehag. Typiske plager er PC-relaterte smerter som musearm og stiv nakke, benhinnebetennelse, spenningshodepine og muskulære ryggsmerter.

Vi holder til på Økern i Oslo

Hos Fokusklinikken jobber massørene tett med kiropraktor, fysioterapeut, og osteopat, for å kunne tilby deg den beste behandlingen. Ved behov kan dermed massasje kombineres med andre behandlingsmetoder på klinikken.

Massør Christina ved Fokusklinikken Økern.

Typiske plager

• Vonde og stramme muskler

• Stiv nakke/ skuldre

• Frozen shoulder

• Tennisalbue

• Carpal-tunnel syndrom

• Benhinnebetennelse

• Spenningshodepine

• Compartment syndrom

• Skoliose

• Muskulære ryggsmerter

• Pectoralis minor syndrom

• Løperkne

• Plantar fascitt

Hva gjør massøren?

• Klassisk massasje: Utøves ved massering og strekking av muskler. Dette påvirker blod- og lymfesirkulasjonen, øker hormonproduksjonen og -utskillelsen og gjør musklene smidigere og mer elastiske.

• Avslapningsmassasje: Er en massasjeform som har sitt utspring fra den tradisjonelle klassiske massasjen. Avslapningsmassasjen legger vekt på avspenning i form av myke og lette grep. Her skal man kun slappe av og nyte massasjen.

• Idrettsmassasje: Er en massasjeform som myker opp friske eller tidligere skadede områder som preges av spente og ømme muskler. Idrettsmassasje er ofte benyttet av de som ønsker og tåler en dypere massasje, og ofte før eller etter man skal gjennom en stor fysisk påkjenning. Dette gjøres for å kunne prestere maksimalt, redusere restitusjonstid og minske verk i muskulaturen. Ved idrettsmassasje brukes de samme grepene som ved den tradisjonelle klassiske massasjen, men det legges mer trykk på grepene og rytmen er raskere.

Fakta om massasje

Massasje regnes som en av de eldste behandlingsformer, og har kilder i alle fall 3000 år tilbake i tid. Det finnes i alt mer enn 80 ulike massasjeformer, men vi beskriver her i hovedsak såkalt ”klassisk massasje” som har europeiske røtter.

Massasje er en manuell teknikk der en kombinasjon av trykk og tøyning, bearbeider huden og muskelvevet. Hender, albue og underarm benyttes i behandlingen. Muskeltøyning påvirker muskelspenningen, elastisiteten og bevegelsesevnen i musklene som indirekte påvirker leddenes bevegelser.

Ulike behandlingsteknikker (Effleurage, Petrissage og Tapotement) vektlegges ut fra hva man vil behandle, og med hensyn til hvorvidt man ønsker en stimulerende eller avslappende effekt. Medisinsk sett regnes massasje som en sikker behandlingsform, men det kan likevel være fysiologiske og psykologiske forhold man bør være bevisst på dersom man benytter seg av regelmessig behandling over tid.

Alle våre massører er medlem av Norges Massasjeforbund (NMF).

Har du spørsmål om våre massasjetjenester? Fyll ut skjema, så svarer vi deg raskt. Du kan også ringe oss på +47 22658888

Nærområder til Fokusklinikken Økern: Løren, Helsfyr, Alnabru, Hasle, Sinsen, Grünerløkka, Risløkka, Refstad og Ulven