Fysioterapi på Fokusklinikken

Fysioterapeut Troels S. Hansen ved Fokusklinikken Økern.

Fysioterapeut Senka Buljan ved Fokusklinikken Økern.

Fysioterapeut August Huse Otterdal ved Fokusklinikken Økern.

Fysioterapi er brukt til behandling av blant annet rygg- og nakkesmerter, hodepine, idrettsskader og forstuing, hofte- og knesmerter, senebetennelse og bekkenløsning. På Fokusklinikken finner du motiverte fysioterapeuter med høy kompetanse, som tilpasser behandlingen og treningen etter dine plager og behov.

Vi holder til på Økern i Oslo

T-banen stopper rett utenfor klinikken

Vi har bemannet resepsjon og telefon i klinikkens åpningstider

Har du spørsmål om våre fysioterapitjenester? Fyll ut skjema, så svarer vi deg raskt. Du kan også ringe oss på +47 22658888

Klikk her for å lese om resultatene fra vår store tilfredsundersøkelse.

Typiske plager våre fysioterapeut behandler

• Senebetennelse

• Bekkenløsning

• Hoftesmerter

• Knesmerter

• Fot-, ankel- og håndleddsmerter

• Kjevesmerter

• Skuldersmerter

• Idrettsskader

• Forstuinger

• Postoperativ behandling

fysioterapi-ryggsmerter-nakkesmerter
Fysioterapeut Troels Skole Hansen, her når han veileder i rehabiliterende øvelser.

Hva gjør våre fysioterapeuter?

• Gir fysikalsk behandling og treningsveiledning. Dette kan være fysikalsk massasje, bløtvevsbehandling, mobilisering, tøyninger, ergonomi, nålebehandling av triggerpunkter, øvelser og rådgivning

• Kommer med forlag til behandlingsplan

• Våre fysioterapeuter jobber tett med kiropraktor og massør, for å kunne tilby deg den beste behandlingen.

Fakta om fysioterapi

Fysioterapi er en klinisk og forebyggende virksomhet som utøves av fagpersoner med offentlig godkjenning/autorisasjon. Fysioterapi inngår i rehabilitering og habilitering. Fysioterapeuter har rett til å undersøke og behandle uten henvising fra lege og annet helsepersonell.

Fysioterapeutens kunnskapsfelt er kropp, bevegelse og funksjon. Det teoretiske grunnlaget for fagutøvelsen er forankret i naturvitenskapelig og samfunnsvitenskapelig kunnskap, og en erkjennelse av at ulike faktorer bidrar til opprettholdelse av helse, og likeledes til smerte og funksjonsnedsettelse. I tillegg til skader og sykdommer, kan livssituasjon og erfaringer, samt sosiale og kulturelle forhold føre til plager og funksjonsnedsettelse, idet fysiske og psykiske belastninger nedfelles kroppslig. I dette ligger at kroppens ulike deler, kropp – person og kropp – samfunn påvirker hverandre gjensidig.

Både i forebygging og behandling/rehabilitering/habilitering legges det vekt på at mennesket kan ta i bruk sine fysiske, psykiske og sosiale ressurser. Det er sentralt at omgivelsene tilrettelegges for menneskelig utfoldelse og at utvikling av helseplager forebygges. I det forebyggende arbeidet tas det utgangspunkt i både funksjonsundersøkelse og funksjonsevne i forhold til omgivelsenes krav, med søkelys på tilpasninger og tilrettelegging. I arbeidslivet har fysioterapeuten en rådgivende og veiledende funksjon når det gjelder arbeidsplassens utforming, arbeidsutstyr, organisering og tilrettelegging av arbeidet og funksjonell kroppsbruk. Dette for å bidra til å skape helsefremmende arbeidsplasser og forebygge muskel- og skjelettplager.

Alle våre fysioterapeuter er medlem av Norsk Fysioterapiforbund (NFF).